Türkiye’de uygulanan vergi rejiminde dolaylı vergiler oldukça fazla bir boyutu kapsıyor. Özgürlük Araştırmaları Derneği olarak yürüttüğümüz #VergiMükellefi isimli proje kapsamında, özellikle dolaylı vergilerin oransal çoğunluğunu ve niteliğini dikkate almak suretiyle çeşitli vergi alanlarına dair politika analizleri gerçekleştiriyor ve bu analizlerin kamusal tartışma ile vatandaşın vergi bilincine katkı sunmasını hedefliyor. Hasan Basri Çifci tarafından kaleme alınan “Kamu Hizmeti Yayıncılığı ve Bandrol Bedeli” isimli bu analiz, mevzubahis vergilerden kamuoyunda daha çok “TRT Bandrol Ücreti” veya “TRT Katkı Payı” olarak günlük hayatımızdaki alışverişlerimize çeşitli suretlerde yansıyan bir verginin hukukî analizini gerçekleştiriyor ve olması gereken sisteme dair bir yol haritası çiziyor.

Kamu Hizmeti Yayıncılığı ve Bandrol Bedeli analizininin tamamına aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Önceki İçerikVergi Rekabetçiliği Endeksi ve Türkiye
Sonraki İçerikYEŞİL TEKNOLOJİYİ DIŞLAMAYIN